пʼятниця, 22 жовтня 2021 р.

Єгипет. Оглядова екскурсія по Шарм-ель-Шейху

Для того, щоб мати хоча б якесь уявлення про місце, де ви збираєтесь відпочивати, треба здійснити оглядову екскурсію або відвідати краєзнавчий музей. У Шарм-ель-Шейху нам запропонували оглядову екскурсію.

Екскурсії, як я вже згадувала раніше, ми купували у готельного гіда «ANEX Tour». Ми придбали екскурсію до Ізраїлю (автобусом), морську екскурсію до заповідника «Рас-Махомед» (на яхті) і в подарунок нам запропонували безкоштовну оглядову екскурсію по Шарм-ель-Шейху. Якщо її купувати окремо, то вона буде коштувати 7$ на одну особу.

Оглядову екскурсію можна було вибрати або вранці або у другій половині дня. Оскільки ми відпочивали влітку, а на вулиці була спека, то ми обрали екскурсію зранку. Тривала вона 4 години. Починалася  о 9.00 ранку, тому ми встигали поснідати в готельному ресторані, а по приїзду – о 13.00 годині, ми встигали і на обід.

Збір на екскурсію відбувався  у холі готелю «Island View Resort” 5*. За 10 хвилин до дев’ятої, готельний гід підійшов і перевірив наявність усіх, хто відправлявся на екскурсію. О 9.00 до готелю під’їхав мікроавтобус, там був російськомовний екскурсовод – це молода дівчина, родом з Білорусі, але, яка вже тривалий час працює тут екскурсоводом, тому російською мовою говорила вона чітко, без акценту.

Наша екскурсія включала відвідування:

• площі Миру,
  • мечеті,
  • торгово-розважального комплексу «Hollywood»,
  • сувенірних магазинів.

Шарм-ель-Шейх – це популярний курорт, який розміщений на південному березі Синайського півострова. Він простягнувся 30-ти кілометровою смугою від заповідника «Рас- Махомед» на південному заході до національного парку Набк на південному сході.  У перекладі з арабської Шарм-ель-Шейх означає «бухта шейха». Вся ця 30-ти кілометрова смуга забудована готелями, курортною нерухомістю та портом. Майже вся перша лінія вже забудована, будується – друга, а в деяких місцях – і третя.

Якщо говорити про якісь памятки міста та околиць, то їх тут небагато, в порівнянні з іншими курортами, проте вони є. А також тут багато різнономанітних розваг.

Площа Миру

Знайомство із Шарм-ель-Шейхом ми розпочали з головної площі міста – площі Миру. Якщо ви думаєте, що це якась величезна площа з архітектурними памятками, фонтанами, памятниками  та іншим, то ви глибоко помиляєтесь. Автобус зупинився і ми опинились на майданчику, де перед нами виник невеликий пальмовий оазис, такий собі невеличкий сквер. Посередині проходить алея, яка веде до площі.

Пальмовий оазис біля площі Миру

Сквер зовсім невеличкий, де на зелених галявинах ростуть високі пальми. Територію поливають і  прибирають. Також там, як і по всьому Шарм-ель-Шейху, стоять як ліхтарі, сонячні батареї.

Площа Миру

А далі ми бачимо скульптуру у вигляді земної кулі з крилами. Її дуже легко помітити, коли проїжджаєш головною дорогою.

Скульптура отримала назву Знак Миру, яка знаходиться на однойменній площі миру в Шарм-ель-Шейху. Зроблена вона у вигляді земної кулі з вісьмома крилами, які вказують сторони світу і символізують бога Ра.

Встановлена вона на основі з чорного граніту, який далі переходить у квітку  лотоса. На втілення цього проєкту було витрачено суму в 25 млн єгипетських фунтів (близько 1,7 млн $) єгипетським бізнесменом.

Конструкція занесена до книги рекордів Гіннеса, як найбільший витвір мистецтва з металу.

Нам дали ще небагато часу для огляду та фотографування.

Скульптура  Знак миру на площі Миру

Мечеть Ель-Салам

Далі автобусом ми вирушили до наступної памятки – це мечеть Ель-Салам – одна з найбільших і найвідоміших мечетей Шарм-ель-Шейху. В перекладі означає «Мечеть Миру». Розміщена вона також вздовж центральної вулиці, яка також називається Ель-Салам. Незважаючи на те, що це  центральна вулиця, розміщена вона майже на околиці міста.

Мечеть білого кольору, побудована з вишуканого білого італійського мармуру. Верхівку будівлі вінчає великий  купол насиченого смарагдового кольору.

Поруч – високий багатокутний мінарет, який закінчується шпилем.

Мінарет мечеті Ель-Салам

Нам вдалось побачити мечеть тільки зовні та послухати розповідь гіда, оскільки всередину заходити не можна.

Мечеть дійсно дуже гарна, її білосніжний колір із вкрапленнями позолоти, яскраво висвічували на сонці. Крім нашої екскурсійної групи, більше нікого там не було, тому ми змогли добре її оглянути, без натовпу туристів.

Мечеть Ель-Салам

Під час молитви, мечеть може вмістити  близько 1000 вірян. Внутрішнє оздоблення дуже гарне: ліпнина, вітражі, величезна люстра під куполом, а посередині, навіть, є фонтан. Працює система кондиціонування.

Побудована мечеть на кошти єгипетського бізнесмена Хусейна Салема, який був союзником та соратником колишнього президента Єгипту Хосні Мубарака, який керував країною з 1981 по 2011 рік.

Хусейн Салем дав розпорядження побудувати великий палац на околиці курортного міста Шарм-ель-Шейх по останнім міжнародним стандартам. Побудовану мечеть передав колишньому президенту. Коли Хусейн дізнався, що президент намагається там провести свято  Ід-аль-Фітр (Ураза-байрам, або Свято розговіння), він наказав терміново поблизу палацу побудувати мечеть. Будівництво завершилось через 2 місяці і було витрачено близько 2 млн фунтів.

Мечеть Ель-Салам

Відкриття мечеті відбулося 12 грудня 2001 року. Спочатку вона навіть названа була в честь Хусейна Салема, але згодом її перейменували в «Мечеть Миру». Хоча деякі жителі до сих пір називають її  «Президентська мечеть».

Говорять, що дійсно, колишній президент неодноразово відвідував мечеть під час молитов і в свята.

До 2007 року тут завжди було дуже багато людей, особливо по пятницях, поки поблизу в районі Аль-Нур, де проживає більшість робітників, не була побудована інша мечеть.

У будні дні тут людей мало, а по пятницях та в свята багатолюдно. А ще сюди привозять туристів, але як я вже говорила, всередину вхід для туристів заборонений.

Торговельно-розважальний комплекс «Hollywood»

А далі ми вирушили до торгово-розважального комплексу «Hollywood».  Розміщений в центрі міста, в районі Наама Бей. Нас першими зустріли величезні динозаври, реальних розмірів, у повен зріст. При вході нам запропонували безкоштовно попити води, адже на вулиці спека. А далі нам дали вільний час для огляду території комплексу. В цей час на території людей було мало.

Комплекс займає площу 80 тис. м2. На території розміщені різні магазини, кафе, ресторани, є також 7D-кінотеатр. Але вдень це все виглядало безлюдним.

Проте територія дуже гарна, виглядає як справжній розкішний  і дорогий палац. На територію веде по-справжньому казковий міст, з гарними ліхтарями та «перилами», дорога викладена мозаїкою.

Торгово-розважальний комплекс «Hollywood»

Пройшовши через міст, перед нами виникла велетенська будівля, а над головним входом – скульптурна композиція.

Дизайн створений під парк Юрського періоду. Тут можна побачити 22 фігури  різних видів динозаврів, які при наближенні до них починають рухатись та видавати звуки (але тільки ввечері, після 19.00).

Територія, дійсно, велика, є штучне озеро, але відпочиваючих тут зовсім немає. Виглядає якось пустельно і  все це знаходиться під палючим сонцем.

Здається, що місце створене для групових екскурсій, які завозять час від часу  та фотосесій.  Цікавих локацій є дуже багато.

На території є «співочий» фонтан, але він не те що не співав, він не працював зовсім.  Він починає працювати теж ввечері, о 21.00.  Ввечері, говорять тут дуже яскраво та цікаво. Вмикається ілюмінація, починають працювати кафе та ресторани, показують танцювальне шоу та зявляються інші розваги. Розважальна програма починається після 21.00.

По озеру можна покататись на човні або катамарані, це буде коштувати 6$. Але вдень це буде дуже спекотно.

Вдень вхід на територію парку безкоштовний, а ввечері вхід для дорослих - 4$, діти – безкоштовно.

На території багато різних скульптур.

Крім доісторичних тварин та інших скульптур на території багато фігур персонажів голлівудських фільмів. Виготовлені вони з металу, деякі виглядають просто жахливо. Проте в них чітко простежується витончена робота майстра.

Для огляду парку нам дали десь хвилин 30, але цього виявилось достатньо.  Людей на території мало, тому ми встигли обійти та оглянути територію, а також сфотографуватись. Тим більше, що  під палючим сонцем на більше вас не вистачить.

Магазини та сувенірні лавки

А наша прогулянка продовжилась. Ми заїхали на «фабрику натуральних та ефірних олій», але якщо ви думаєте, що нас привезли на справжню фабрику і проведуть там справжню екскурсію, то ви глибоко помиляєтесь – нас привезли у звичайний магазин олій та парфум. Перед початком нас завели у якусь кімнатку, спеціально облаштовану для прийому туристів, де стояли стільчики та лави і  нам провели невеличку лекцію про користь та необхідність використання олій, деякі дали скуштувати.  А поруч стояв стіл-вітрина з продукцією, яка рекламується, з цінниками. Тобто, кожен бажаючий міг придбати ту продукцію, яка сподобалась.  Ціни не дешеві, але говорять, що олії в Єгипті дуже якісні. Можливо, й так.

Далі така ж сама процедура з парфумами. Після лекції нас завели в спеціальний магазин парфум. Вибір дуже великий, очі просто розбігаються. Там багато відділів і дуже приємні продавці-консультанти вам розкажуть, покажуть і запропонують те, що ви бажаєте. Можна навіть приготувати ваш власний парфум. Перед парфумами не змогла втриматись і  я. Ми придбали 2 флакончика парфум жіночих  по 5 мл за 25$ і нам запропонували ще 1 флакончик на 5 мл в подарунок. Тому третій флакончик був чоловічий. З Єгипту ми приїхали усі з парфумами. До речі, парфуми сподобались, запах стійкий і дуже приємний і ціна нормальна.

Далі був сувенірний магазин. В магазині дуже багато різних речей, на будь-який смак та гаманець.  Можна придбати сувеніри як для себе, так і на подарунок. Там можна придбати: магнітики, брелоки, статуетки, попільнички, чашки, лампи, чудернацькі маски та безліч всього іншого. При покупці вам дадуть чек та гарно запакують.

Продовольчого ринку ми не побачили, як нам обіцяли. Просто декілька торговців торгували  фруктами. Ми придбали манго по 2$ за 1 кг, ми поторгувались і взяли3 кг з хвостиком на 5$. Приємно те, що продавці запитали про те, чи ми зразу їх будемо їсти, чи будемо брати в дорогу і через скільки днів будемо їхати. Оскільки ми хотіли їх взяти додому, то нам вибрали тугенькі, навіть зеленкуваті плоди. Розповіли, що їх треба перекласти серветками або  й туалетним папером, щоб вони не торкались один одного, так ми їх довеземо цілими. Ми так і зробили, їхали через 5 днів, все довезли нормально. Ще хочу одразу зупинитись на тому, що фрукти можна провозили в ручній поклажі в окремому пакеті чи сумці, їх не зважують.  Ми, на жаль, про це не знали, нам повідомив гід, коли ми їхали вже додому трансфером в аеропорт.  Ми манго поклали у валізу і здали в багаж. Але ж ви знаєте, як кидають наші валізи, тому краще фрукти покласти у ручну поклажу.

На цьому наша екскурсія завершується, ми вирушаємо до готелю. Приїхали  о 13 годині, якраз був час обіду. Екскурсія тривала 4 години (з 9.00 до 13.00).

Оглядову екскурсію по Шарм-ель-Шейху я уявляла трохи інакше, тобто вважала, що ми оглянемо основні пам’ятки та цікаві місця міста. А як виявилось, то нам показали площу Миру, мечеть Ель-Салам, торгово-розважальний комплекс «Hollywood» та заїхали у магазини та сувенірні лавки.

Але як виявилось, то можна було відвідати ще:

• «Старе місто».
  • «Олд Маркет» - колоритний східний ринок.
  • Коптську православну церкву.
  • Мечеть ель Мустафа..
  • Розважальний центр «Тисяча і одна ніч».
  • Музей гробниці Тутанхамона.
  • Музей папірусу.
  • Район Іль-Меркато.
  • Бухту Наама Бей.

Як на мене, то найцікавіші місця Шарм-ель-Шейху, в оглядову екскурсію по місту просто не ввійшли.  Я уявляла цю екскурсію набагато цікавішою. Але якщо ви приїхали в Шарм-ель-Шейх вперше, то зїздити можна, але якщо вже не перший раз – тоді вже дивитиcь. Але оглядові екскурсії по Шарм-ель-Шейху відрізняються одна від одної, мабуть, в залежності від того, в якому районі ви зупинились. Тому запитуйте, що входить  в екскурсію. Вирушати на цю екскурсію чи ні – вирішувати вам.

-          А ви побували на оглядовій екскурсії в Шарм-ель-Шейху?

-          Які місця вдалось відвідати вам?

-          Що вам сподобалось, а від чого отримали розчарування?

-          Розкажіть про це.

НАПИШІТЬ СВІЙ КОМЕНТАР

Наступний пост «Морська екскурсія до мису Рас-Махомед»